فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۰۹۳۷۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۲ - ۰۹-۰۸-۱۴۰۳
کد ۱۰۰۹۳۷۹
انتشار: ۰۸:۴۲ - ۰۹-۰۸-۱۴۰۳

از دست دادن مدال پارالمپیک به‌خاطر بدغذا بودن

از دست دادن مدال پارالمپیک به‌خاطر بدغذا بودن
حامد امیری درباره علت ناکامی خود از کسب مدال در پارالمپیک پاریس، اظهار کرد: شرایط بد غذایی و بی‌کیفیت بودن آن سبب شد تا نتوانم کارایی لازم را داشته باشم و همین امر موجب افت رکوردم و از دست دادن مدال شد.
دارنده مدال طلای پرتاب نیزه در پارالمپیک توکیو گفت: در پارالمپیک پاریس کیفیت غذا به حدی بد بود که توان پرتاب در وزنه را نداشتم و همین مساله سبب افت رکورد و از دست دادن مدالم شد.
 
حامد امیری در گفت وگو با ایسنا، درباره علت ناکامی خود از کسب مدال در پارالمپیک پاریس، اظهار کرد: شرایط بد غذایی و بی‌کیفیت بودن آن سبب شد تا نتوانم کارایی لازم را داشته باشم و همین امر موجب افت رکوردم و از دست دادن مدال شد. البته این مساله نمی‌تواند دلیل قانع کننده‌ای برای ناکامی من در پارالمپیک پاریس باشد اما چون آدم بدغذایی هستم این موضوع تاثیر بدی روی من گذاشته بود و واقعا اذیت شدم به طوری که حتی نتوانستم رکورد خود را که در تمرینات بالای ۱۲ متر پرتاب می‌کردم، در پاریس بزنم و یک متر افت رکورد داشتم، در حقیقت با این همه تجربه به بی‌تجربگی خود باختم.
 
وی گفت: به جز کیفیت بد غذا مرتب این نگرانی را داشتم که همانند بازی‌های پاراآسیایی هانگژو به خاطر جابجایی اهرم دوباره پرتابم خطا اعلام شود و همین مسائل سبب شد تا نتوانم با تمرکز بالا در پرتاب وزنه رکورد خوبی را به ثبت برسانم، با وجود این که قبل از اعزام به پاریس تنها برای کسب مدال خود را آماده کرده بودم.
 
قهرمان پارالمپیک توکیو در پرتاب نیزه خاطرنشان کرد: تصمیم داشتم با کسب مدال در پاریس از ورزش حرفه‌ای خداحافظی کنم اما متاسفانه شرایط کسب مدال فراهم نشد.
 
امیری با بیان این که اصلا تصور ثبت چنین نتیجه‌ای را در پارالمپیک پاریس نداشتم، خاطرنشان کرد: فکر نمی‌کردم در پارالمپیک پاریس ۲ متر پایین تر از رکورد خود را بزنم و هفتم شوم. از پارالمپیک ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۴ هر مسابقه‌ای که شرکت کردم با مدال برگشتم و در پارالمپیک پاریس نیز هدفم طلا بود اما شرایط آن طور که می‌خواستم پیش نرفت و به راحتی مدال را از دست دادم.
 
دارنده مدال طلای پرتاب نیزه در پارالمپیک توکیو خاطرنشان کرد: از زمانی که از پارالمپیک برگشته‌ام مثل سایر حریفانم دیگر با اهرم تمرین نمی‌کنم تا ضریب خطا و اشتباهاتم در پرتاب‌ها کمتر شود. الان شرایط خوبی دارم و تلاشم بر این است که در پاراآسیایی ناگویا ژاپن بهترین عملکرد را داشته باشم و ناکامی که در پارالمپیک پاریس داشتم را جبران کنم.
 
او در پایان در پاسخ به این پرسش که تا چه زمانی به ورزش حرفه‌ای ادامه خواهید داد؟ خاطرنشان کرد: اگر در پاریس مدال می‌گرفتم قطعا از ورزش حرفه‌ای خداحافظی می کردم، دوست دارم با مدال از پارالمپیک خداحافظی کنم. بنابراین یک هفته بعد از پارالمپیک پاریس تمرینات خود را در پرتاب وزنه و دیسک شروع کردم تا در پارالمپیک لس آنجلس بهترین عملکرد را داشته باشم و با کسب مدال از پارالمپیک خداحافظی کنم.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
کشف و ضبط ۱۶۵ سکه تقلبی در بویین میاندشت اصفهان کارآفرینی به مثابه کنشگری اجتماعی؛ بازآفرینی زندگی از دل صنعت داوران جشنواره فیلم ونیز ۲۰۲۶ معرفی شدند وزارت خارجه آمریکا: روبیو از فردا راهی خاورمیانه می‌شود زلزله رودبار و جام جهانی 36 سال قبل ؛ تاثیر فوتبال در دو فیلم عباس کیارستمی «هفته قوه قضاییه؛ بازخوانی الگوی مواجهه با رسانه‌ها» 5 نکته درباره مذاکرات ایران و آمریکا در سوئیس / از سود تهران تا شهرت "بورگن اشتاک" وزیر خارجه قطر: مذاکرات فنی میان ایران و آمریکا ادامه دارد تحلیل گاردین از نمایش درخشان ایران و درخشش بیرانوند بهره‌برداری از دو چاه جدید در پارس جنوبی با رکورد حفاری هیئت مذاکره کننده به تهران بازگشت تأثیر توافق ایران و آمریکا بر شکوفایی اقتصاد دیجیتال پاکستان: سفر پزشکیان به اسلام‌آباد درباره تلاش‌های دیپلماتیک اخیر است سردار حسن‌زاده: تمام مقدمات برای برگزاری مراسم تشییع پیکر رهبری شهید پیش‌بینی شده است محسنی اژه‌ای: برخی افراد با بی‌توجهی سخنانی بر زبان می‌رانند که دشمن را خیالاتی می‌کند