فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۰۸۵۶۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۱ - ۰۶-۰۸-۱۴۰۳
کد ۱۰۰۸۵۶۲
انتشار: ۱۲:۰۱ - ۰۶-۰۸-۱۴۰۳

بیکاری ۳۰ کارگر گیت های اخذ عوارض امام زاده هاشم

بیکاری ۳۰ کارگر گیت های اخذ عوارض امام زاده هاشم
منابع کارگری در آزادراه قزوین به رشت از بیکاری حدود ۳۰ کارگر شاغل در گیت های اخذ عوارض محدوده امامزاده هاشم همزمان با اجرای طرح الکترونیکی شدن اخذ عوارض خبر دادند.
حدود ۳۰کارگر شاغل در گیت‌های اخذ عوارض آزادراه قزوین_رشت در محدوده امام زاده هاشم، با اجرای طرح الکترونیکی شدن اخذ عوارض بیکار شده و در بلاتکلیفی به سر می‌برند.
 
به گزارش ایلنا، منابع کارگری در آزادراه قزوین به رشت از بیکاری حدود ۳۰ کارگر شاغل در گیت‌های اخذ عوارض محدوده امامزاده هاشم همزمان با اجرای طرح الکترونیکی شدن اخذ عوارض خبر دادند.
 
این کارگران هفته گذشته در اعتراض به وضعیت نامعلوم شغلی خود مقابل ساختمان استانداری گیلان تجمع کردند.
 
آن‌ها گفتند: نزدیک به ۳۰ نفر از کارگران گیت‌های اخذ عوارض آزادراه قزوین به رشت در محدوده امام زاده هاشم که سال‌ها تحت مسئولیت اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان و بانک تجارت مشغول کار بوده‌اند، اخیرا با اجرای طرح الکترونیکی شدن اخذ عوارض آزادراهی بیکار شده و در بلاتکلیفی به سر می‌برند.
 
یکی از کارگران گفت: از سی‌ام مهر ماه سال جاری (۱۴۰۳) که طرح پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراه‌ها قزوین به رشت در محدوده امام زاده هاشم اجرایی شد، وضعیت شغلی ما برهم ریخت و نامه‌ عدم نیاز ما کارگران از آخرین روز مهر ماه زده شد.
 
او با بیان اینکه همکارانی که بیکار شدند به صورت میانگین ۱۵ سال سابقه کاری دارند، و باید در مشاغلی دیگر بکار گرفته شوند، افزود: در حال حاضر نزدیک به ۶ روز از این ماجرا می‌گذرد اما هنوز کارگران بیکار شده نتوانسته‌اند به کار سابق خود بازگردند.
 
او افزود: تعداد زیادی از کارگران شاغل در گیت‌های اخذ عوارض آزاد راه قزوین به رشت در محدوده امام زاده هاشم با سوابق بالای کاری در شرف بازنشستگی هستند و بعد از سال‌ها کار شبانه روزی در گیت‌های عوارضی با قرار دادهای دو ماهه و حداقل حقوق دریافتی کنار گذاشته شده‌اند.
 
یکی دیگر از کارگران با بیان اینکه شش روز است که سرگردان هستیم و هیچ مسئولی پاسخگوی وضعیت شغلی ما نیست، افزودند: تعدادی از همکاران طی چندروزی که اخراج شده‌اند در جستجوی کار به واحدهای صنعتی و خدماتی زیادی مراجعه کرده‌اند اما به دلیل شرایط سنی که دارند هیچ کاری برای آن‌ها پیدا نمی‌شود.
 
طبق ادعای این کارگر، همه ۳۰ کارگر گیت‌های عوارضی آزاد راه قزورین به رشت در محدوده امام زاده هاشم، سال ۱۳۸۸ طی فراخوان استخدامی از بین ۲ هزار و ۵۰۰ متقاضی بعداز چندین مرحله گزینش جذب اداره حمل ونقل جاده‌ای و در نهایت شرکت آزاد راه قزوین به رشت شده‌اند. کارگران بعد از ۱۵ سال کار امیدوار بودند مسئولان به وضعیت شغلی آن‌ها رسیدگی کرده و آنها را سروسامان دهند نه اینکه تصمیم به اخراج بگیرند.
 
او درباره سختی کار کارگران گیت‌های اخذ عوارض آزادراه قزوین، رشت گفت: آیین‌نامه مشاغل سخت و زیان‌آور برای همه کارگران آزادراه‌های کشور در حال اجرا است و فقط برای کارگران گیت‌های اخذ عوارض امامزاده هاشم اجرایی نمی‌شود و در این زمینه با مشکل روبرو هستیم.
 
کارگران افزودند: در حال حاضر دغدغه اصلی ما اشتغال است و ما کاری برای انجام نداریم و علارغم حضور هر روزه‌ در محل کار، اقدامی برای رفع بیکاری‌ و بلاتکلیفی‌مان انجام نشده است.
ارسال به دوستان
شکار نیروی پنجم طبیعت؛ فیزیکدانان در آستانه حل بزرگ‌ترین معمای کیهان ۱۰ قانون رانندگی در کشورهای دیگر که آمریکایی‌ها از آن بی‌خبرند الهام از طبیعت برای فتح مریخ ۱۹ کشوری که تاکنون میزبان جام جهانی فوتبال بوده‌اند (+ اینفوگرافیک) قانون «۲۰، ۲۰، ۲۰ » برای خشکی چشم دیجیتال چیست؟ صدرنشینی مقتدرانه هلند، صعود ژاپن و لبخند سوئد؛ پرونده گروه F بسته شد «‌تهرانی ها در مراسم ظهر عاشورا در سبزه میدان»؛ سال ‌1270(عکس) دنباله‌دار میان‌ستاره‌ای 3I/ATLAS احتمالا هم‌سن جهان اولیه است ۵ زن ریاضیدان که مرزهای علم و فناوری را جابه‌جا کردند(+عکس) ساحل عاج دیوار برلین را شکست/ صعود مقتدرانه ساحل عاج، اکوادر/ صدرنشینی متزلزل آلمان اگر خار پاشنه دارید و از درد آن عاجز شده‌اید، بخوانید «الکساندر گراهام بل» در کنار همسرش؛ سال 1281(عکس) آیا خودروهایی با رنگ مطلقا سیاه به واقعیت نزدیک می‌شوند؟(+عکس) فرمول‌بندی سقوط؛ آیا با نگاه به تاریخ می‌توان سرنوشت جوامع را پیش‌بینی کرد؟ فوت یک گردشگر در اثر ریزش تونل برفی ازنا