فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۰۷۷۵۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۶ - ۰۲-۰۸-۱۴۰۳
کد ۱۰۰۷۷۵۶
انتشار: ۱۹:۵۶ - ۰۲-۰۸-۱۴۰۳

زمستان زودرس و افزایش مصرف گاز

زمستان زودرس و افزایش مصرف گاز
کاهش دما و آغاز زودهنگام زمستان، مصرف گاز را به شدت افزایش داده است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد: با کاهش فراگیر دما و ورود توده هوای سرد به کشور، مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری، روندی صعودی به خود گرفته است.

به گزارش مهر، سعید توکلی امروز در نشستی ویدئوکنفرانسی با مدیران عامل و بهره‌برداری شرکت‌های گاز استانی به‌منظور هماهنگی زمستانی، با اعلام هشدار درباره حجم مصرف گاز در کشور گفت: پیامد این سرما و آغاز زودهنگام زمستان در نخستین روزهای آبان امسال، روشن‌کردن وسایل گرمایشی در اکثر استان‌هایی است که به ناگاه، با کاهش ۱۲ درجه‌ای میانگین وزنی دما روبرو شده‌اند.

وی با بیان اینکه شرایط امسال، شرایط بسیار سخت و حساسی است، ادامه داد: برای مدیریت درست این وضع، باید نهایت هماهنگی با مدیریت دیسپچینگ شرکت ملی گاز برای گازرسانی به نیروگاه‌ها، صنایع و …، انجام شود.

معاون وزیر نفت در امور گاز با اشاره به کاهش ۱۲ درجه‌ای دما تصریح کرد: این کاهش دما، افزایش حدود ۶۰ تا ۷۰ میلیون مترمکعبی گاز در بخش خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده را در پی خواهد داشت.

توکلی خط قرمز شرکت ملی گاز ایران در بحث گازرسانی را همانند هر سال، بخش خانگی اعلام کرد و گفت: فراموش نکنیم که در هر حال، برنامه‌ریزی و هماهنگی برای پالایش و انتقال حداکثری گاز با رویکرد حفظ پایداری شبکه در دوره سرد سال و افزایش همکاری درون‌سازمانی برای بهبود خدمت‌رسانی به مردم، اولویت اصلی ماست.

وی در ادامه، خطاب به مدیران بهره‌برداری شرکت‌های گاز استانی، بیان کرد: بحث تعمیرات خطوط و ایستگاه‌های تقلیل فشار را به گونه‌ای انجام دهید که برای زمستان پیش رو، در آمادگی کامل باشید؛ برای نتیجه‌گیری بهتر، برای شرایط خاص و ویژه، در حداقل زمان ممکن، سناریوهای مختلفی را آماده داشته باشید.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران ادامه داد: با توجه به شرایط خاص و ویژه امسال و فرارسیدن هوای سرد زمستانی زودتر از موعد، هماهنگی کامل با استانداران از بالادست انجام شده تا در همه موارد با مدیران عامل شرکت‌های گاز استانی برای گازرسانی به صنایع و …، همکاری داشته باشند.

توکلی شرط عبوری آرام از زمستان پیش رو را مدیریت مصرف گاز در همه بخش‌ها دانست و گفت: انتقال حداکثری گاز با رویکرد پایداری شبکه در دوره اوج مصرف در زمستان یک وظیفه ملی و حیاتی است و مدیران مربوطه در همه بخش‌ها، حسب دستورات صادره در این نشست، موظفند با برنامه‌ریزی منسجم نسبت به افزایش قابلیت اطمینان تأسیسات اقدام کنند.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
تعدیل گسترده پیش‌بینی قیمت جهانی طلا توسط دویچه بانک برنامه فعالیت میادین میوه و تره‌بار و مراکز عرضه دام در تاسوعا و عاشورا تریبون‌های پرهزینه خطر محرومیت دو ستاره تیم ملی در آستانه بازی حساس با مصر ترافیک تراکنش‌ها عامل کندی خدمات در برخی بانک‌های کشور اطلاعیه بانک مرکزی درباره رفع اختلال در سامانه‌های بانکی ناترازی ۶۰ هزار میلیارد تومانی در سازمان تأمین اجتماعی شروع فروش آریا اتوماتیک -تیر۱۴۰۵ (+زمان، شرایط ثبت نام) برنامه تعطیلی فرودگاه‌های تهران و مشهد برای مراسم تشییع رهبر شهید صدور مجوز اولیه پرواز فرودگاه کیش / بازگشت فعالیت‌های هوایی جزیره طی چند روز آینده سپند امیرسلیمانی و همسرش مونا کرمی هم مجری تلویزیون شدند پیشرفته‌ترین ناو هواپیمابر چین از تنگه تایوان عبور کرد شنیده شدن صدای انفجار در سلیمانیه عراق تسهیل خدمات قضایی برای دانش‌آموختگان حقوق بهینه‌سازی مسیرهای پروازی ایران و عراق؛ کاهش زمان سفر به نجف و بغداد