فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۰۱۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۵ - ۰۸-۰۷-۱۴۰۳
کد ۱۰۰۱۱۱۷
انتشار: ۱۱:۵۵ - ۰۸-۰۷-۱۴۰۳

ضرر فروشندگان اماراتی از احتکار آیفون ۱۶

ضرر فروشندگان اماراتی از احتکار آیفون ۱۶
عرضه یک مدل جدید آیفون، به فرصتی برای بسیاری از ساکنان اماراتی تبدیل می‌شود تا با فروش مجدد دستگاه‌ها با قیمتی بالاتر، درآمد سریعی کسب کنند.
عرضه نسل جدید آیفون، موجی از هیجان را در میان فروشندگان و خریداران در امارات عربی متحده برانگیخت که امیدوار بودند از جدیدترین مدل این گوشی سود کسب کنند اما برخی فروشندگان با ضررهای مالی هنگفتی به میزان حداکثر ۲۰۰ هزار درهم مواجه شدند.
 
به گزارش ایسنا، هر سال، عرضه یک مدل جدید آیفون، به فرصتی برای بسیاری از ساکنان امارات تبدیل می‌شود تا با فروش مجدد دستگاه‌ها با قیمتی بالاتر، درآمد سریعی کسب کنند. جدیدترین عرضه آیفون ۱۶ در ۲۰ سپتامبر هم از این قاعده مستثنی نبود، زیرا خریدارانی که دستگاه را از قبل به صورت آنلاین رزرو کرده بودند، به فروشگاه‌های اپل هجوم بردند تا گوشی‌های خود را تحویل بگیرند و بفروشند.
 
اولین خریداران خوش شانس، گوشی‌های خود را به فروشندگان مشتاق فروختند و قیمت آن را به میزان ۲۵۰۰ درهم در روز نخست عرضه، افزایش دادند. فروشندگان به امید استفاده از این فرصت، سعی کردند گوشی‌ها را با قیمت بالاتری به فروش برسانند. آنها انتظار داشتند که گوشی اپل را ۳۰۰۰ درهم گران‌تر بفروشند که به معنای حاشیه سود حدود ۵۰۰ درهم در فروش هر گوشی بود.
 
با این حال، امسال اتفاق غیرمنتظره‌ای افتاد؛ بسیاری از فروشندگان مجدد که آیفون را از افرادی خریده بودند که این گوشی را از طریق پیش سفارش تهیه کرده بودند، پس از عرضه بالای این گوشی در بازار و کاهش قابل توجه قیمت‌ها ظرف مدت چند روز، در شرایط سختی گرفتار شدند.
 
جی ای که فروشنده محصولات الکترونیکی در دوبی است، به خلیج تایمز گفت: او و تیمش، خود را برای کسب سود بالا از آیفون ۱۶ آماده کرده بودند. آنها حدود ۸۰ گوشی را در روز اول از افرادی که گوشی را با پیش سفارش تهیه کرده بودند، خریداری کردند و در فروشگاه‌های ابوظبی و دوبی، برای هر مدل آیفون ۱۶ پرو مکس، ۲۰۰۰ درهم قیمت بالاتری پرداخت کردند. تصور آنها این بود که این استراتژی نتیجه می‌دهد. اما با پر شدن بازار از این گوشی، کسی برای خرید به آنها مراجعه نکرد.
 
بر اساس گزارش خلیج تایمز، جی ای با انباری از آیفون‌های فروش نرفته و بازار اشباع شده مواجه شد و اکنون، حدود ۲۰۰ هزار درهم ضرر کرده است. این شرکت نتوانست از این گوشی‌ها سودی کند و با قیمت اضافی که برای خرید آنها پرداخت کرده، غیرممکن است بتواند آنها را با سود بفروشد.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: آیفون ، احتکار ، اماراتی ، ضرر
ارسال به دوستان
روز عاشورا در لرستان (عکس) ادعای نتانیاهو: ما هنوز وظایفی داریم که باید در ایران انجام شود/ از جنوب لبنان عقب‌نشینی نخواهیم کرد فرانسه چند راکتور هسته‌ای را از مدار خارج کرد شیخ نعیم قاسم: صبر ما معادلات را تغییر می‌دهد انگلیس ۳۸۰ میلیون دلار برای تامین سوخت هسته‌ای و کمک به اوکراین اختصاص می‌دهد نحوه ثبت اعتراض به احکام مستمری و دریافت غیرحضوری فیش حقوقی بازنشستگان تأمین اجتماعی هدف قرار گرفتن یک کشتی در جنوب شرق عمان وزارت دفاع عراق: انفجاری در انبار مهمات الحشد الشعبی رخ داده   از اتاقی ۹ متری تا باشگاهی برای رویاها؛ روایتی از 16 سالگی « کتابخانه روستایی فاطمه‌ها» معاون ترامپ: یادداشت تفاهم با ایران جلوی افزایش اختلاف ها را می گیرد رهبر انصارالله: حضور اسرائیل در سومالی‌لند را تحمل نمی‌کنیم پیام تسلیت و ابراز همدردی پزشکیان با دولت و ملت ونزوئلا در پی زلزله اخیر  مفقود شدن بیش از 21 هزار نفر در پی زلزله‌های ویرانگر ونزوئلا دمای هوا در استان بوشهر به مرز ۵۰ درجه رسید کوه خرافات ؛ افسانه ای که همچنان زنده است